UTSTÄLLARE & SPONSORER 2023

Vi annonserar alla utställare, samarbetspartners och sponsorer för Kontaktdagarna 2023 om…

Days
Hours
Minutes
Seconds

Huvudsamarbetspartner

sponsorer

HiFi-Klubben_POS (1)

Accenture

Interested in:
– Business & Economics students
– Systems Science students
– Media & Communication students

About us

Accenture is a leading global professional services company, providing a broad range of services and solutions in strategy and consulting, digitalization and technology. Combining unmatched experience and specialized skills across more than 40 industries and all business functions – underpinned by the world’s largest delivery network – Accenture works at the intersection of business and technology to help clients improve their performance and create sustainable value for their stakeholders. With more than one 700,000 people serving clients in more than 120 countries, Accenture drives innovation to improve the way the world works and lives.

 

What education do you need to have in order to work at Accenture?

Within Strategy and Consulting most people have a background in engineering or business. Within Technology and Song, we mostly hire engineers and information systems graduates. We are always interested in meeting and forming connections with ambitious and engaged students and we hire newly graduates on a continuous basis.

ACT Commodities

Interested in:
– Business & Economics students

About us

ACT is the leading global provider of market-based sustainability solutions. Since 2009, they have become a reliable partner for high-impact climate projects that generate carbon credits, energy efficiency projects and certificates, renewable fuels, emission allowances, and experts in renewable electricity and gas markets. ACT delivers tailor-made solutions backed by extensive market knowledge globally. ACT helps organizations achieve their climate action goals, no matter how ambitious.

AKAVia

About us

Akavia är förbundet för dig som valt den akademiska vägen. Förbundet bildades av Jusek och Civilekonomerna 2020 och samlar idag 135 000 ekonomer, jurister, samhällsvetare, it-akademiker, personalvetare och kommunikatörer. 30 000 av våra medlemmar är studenter. Akavia vill att du ska få full utväxling på din akademiska utbildning, därför är vi med dig från studietiden till pensionen. Bli medlem helt kostnadsfritt på akavia.se.

AlphaSights

Interested in:
– Business & Economics students
– Systems Science students
– Media & Communication students

About us

AlphaSights was born with a purpose: to unlock human knowledge and power success. From our offices located in nine major world cities, we connect business leaders seeking knowledge with the experts who possess it. We’re one of the fastest-growing global companies, employing 1500+ colleagues from 60+ nationalities. We are looking for driven people who want to join our fast-paced, two-year program which is a fantastic springboard for ambitious graduates who want to embark on an accelerated commercial career.

AMF FASTIGHETER

Interested in:
– Business & Economics students
– Systems Science students
– Media & Communication students

About us

AMF Fastigheter är ett av Sveriges största fastighetsbolag. Hos oss får du delta i spännande projekt, utveckla platser och arbeta på trevliga arbetsplatser i Stockholm. Vi erbjuder även många fina förmåner och en unik företagskultur som får oss att må bra och ha kul på jobbet. För tillfället har vi inga lediga tjänster, men vi är alltid intresserade av att komma i kontakt med framtida talanger! För att bli en arbetsgivare där just du vill arbeta behöver vi lyssna in och ta tillvara på dina betydelsefulla tankar och åsikter kring din framtida arbetsgivare. Dela dina tankar med oss den 9 november!

AVANZA BANK

Interested in:
– Business & Economics students
– Systems Science students
– Media & Communication students

About us

Vi startade Avanza med en enkel idé: Vi ville bygga ett företag vi själva ville vara kunder i. Därför ser vi till att alltid ta så lite betalt som möjligt av våra kunder, och samtidigt erbjuda billigare, bättre och enklare produkter. Vi revolutionerar bankbranschen och jobbar för att miljoner människor ska få en bättre framtid. Vi ser oss inte som en vanlig bank. Vi tror på det vi gör – och vi tror på våra medarbetare. Vi blir som bäst (och har som roligast) när vi utmanar gamla idéer och vågar testa nya vägar framåt. Det är därför vi tycker att det är så kul att gå till jobbet. Annars hade vi ju lika gärna kunnat jobba på en vanlig bank. Sånt som gör oss lite extra stolta: 

– Över 1.000.000 nöjda användare.
– Utsetts till Årets Bank för tredje året i rad, av Privata Affärer.
– Sveriges nöjdaste kunder för trettonde (13!) året i rad, enligt Svenskt Kvalitetsindex. – Utsedd till en av Sveriges drömarbetsgivare av Young Professional Attraction Index (YPAI) Kantar Sifo & Academic work 2018, 2021, 2022 och 2023.
– Ett av Sveriges mest jämställda bolag, Allbrights gröna börslista 2022.
– En av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare, plats 3 bland studenter inom Business & Economics 2022. Plats 8 bland yrkeserfarna inom IT 2022. Topp 100, Universum.
– Utsedd till Karriärföretag Karriärföretagen, 2022 och 2023. 

Frågar du oss är det här bara början. Vi kommer alltid att fortsätta utvecklas.

BDO

Interested in:
– Business & Economics students
– Systems Science students

About us

BDO är en heltäckande affärspartner till företag i deras vardag och på sin utvecklingsresa. Byrån erbjuder bred och djup kunskap inom affärsrådgivning, revision, skatt och outsourcing av redovisning och lön. BDO finns på ett tjugotal kontor runt om i Sverige och ingår i BDO:s världsomspännande nätverk – en av världens största revisions- och konsultorganisationer med över 100 000 medarbetare i fler än 160 länder. Sedan 2013 har BDO branschens nöjdaste kunder enligt Svenskt Kvalitetsindex.

centigo

Interested in:
– Business & Economics students
– Systems Science students

About us

Centigo är det största svenska managementkonsultbolaget med ca 230 medarbetare. Vi har inte en enda chef utan vår verksamhet bedrivs istället med kollektivt ledarskap vilket kännetecknas av en särskilt ambitionsdriven och entreprenöriell miljö. Det innebär att varje medarbetare har stora möjligheter att påverka sin egen utveckling. Detta synsätt ställer också höga krav på individen och ledarskapet. För att skapa framgång i en sådan miljö krävs att var och en är beredd att ta ansvar för sina handlingar. Tillsammans hjälper vi ledande företag och organisationer att bli långsiktigt framgångsrika. Business Wellness® är vårt sätt att se på vad som kännetecknar framgångsrika företag och hur de skapas. Detta synsätt tillämpar vi såväl i våra uppdrag som i vår strävan att bli marknadens mest attraktiva konsultpartner.

Deloitte

Interested in:
– Business & Economics students
– Systems Science students

About us

Deloitte är en ledande global tjänsteleverantör och erbjuder tjänster inom revision, consulting, finansiell rådgivning, riskhantering, skatterådgivning och relaterade tjänster till noterade och privatägda klienter inom en mängd branscher. Deloitte assisterar fyra av fem företag på Fortune Global 500® genom ett globalt nätverk av medlemsfirmor i mer än 150 länder och cirka 450 000+ medarbetare. Med spetskompetens av världsklass och högkvalitativa tjänster hjälper vi våra klienter att lösa deras mest komplexa utmaningar. Att vi är globalt integrerade gör att våra klienter kan vara säkra på att våra tjänster är av samma höga kvalitet oavsett när och var de levereras.

etraveli

Interested in:
– Business & Economics students
– Systems Science students

About us

Etraveli Group is the globally leading company for tech solutions and fulfillment capabilities for online sales of flights. We are here to solve complexity, by connecting millions of flights and travelers across the globe. We hold consumer online travel agency brands like Mytrip, GoToGate & Flight Network and serve exclusively Booking.com with flights. Etraveli Group has also established strategic partnerships with companies like Skyscanner, Google Flights, TUI, etc.

Finansförbundet

Interested in:
– Business & Economics students
– Systems Science students
– Media & Communication students

About us

Finansförbundet är fackförbundet för dig inom bank och finans med 32 000 medlemmar i branschen. Vi står bakom dig i stormiga såväl som lugna tider. Hos oss har du goda möjligheter att påverka och utvecklas genom hela yrkeslivet.


Finansförbundet är Sveriges största fackliga organisation inom bank- och finansbranschen. Vi är det självklara valet för alla som arbetar inom finansbranschen, oavsett utbildningsbakgrund och befattning. Vi vet vad som är bra villkor, bra lön och bra arbetsmiljö i finansbranschen.

Varför medlemskap? Vill du jobba inom bank och finans och undrar hur du får in en fot i branschen? Vilka dina rättigheter är när du sommarjobbar? Eller behöver du hjälp med ditt CV? Du tjänar på att ha koll på dina rättigheter och skyldigheter, i såväl ditt eget arbetsliv som branschen i stort. Ju bättre förberedd du är, desto mer redo kommer du att känna dig när det är dags att ta steget ut i arbetslivet. Hur mycket du får ut av ditt medlemskap beror till stor del på dig själv och hur mycket du vill nyttja våra tjänster. Ju mer aktiv du är, desto mer får du tillbaka. Vårt mål är att göra din övergång från studielivet till arbetslivet så smidig och framgångsrik som möjligt.

  • Genom ditt medlemskap får du tillgång till
  • branschspecifik lönestatistik
  • rådgivning och stöd av förbundets ombudsmän som är arbetsrättsspecialister
  • gratis seminarier
  • branschnyheter
  • lönestatistik
  • söka-jobb-tips
  • rabatter och förmåner

Hos våra ombudsmän kan du få hjälp med både personlig rådgivning och namn på företagskontakter. Finansförbundets styrka är att vi har förtroendevalda på arbetsplatserna som är experter på vad som händer i företaget. Genom dessa kan du vara med och påverka den dag du börjar arbeta.


FOI - Totalförsvarets forsknings-institut

Interested in:
– Business & Economics students
– Systems Science students

About us

FOI forskar för en säkrare värld. Så lyder vår vision som vi arbetar efter för att uppnå i allt vi gör. FOI, Totalförsvarets forskningsinstitut, har ca 1200 anställda och är ett av Europas ledande forskningsinstitut inom försvar och säkerhet. Vi är en statlig myndighet under Försvarsdepartementet. På FOI arbetar bland annat civilingenjörer, samhällsvetare, ekonomer, fysiker, kemister och matematiker med forskning, metod- och teknikutveckling, analyser och studier. Som samhällsvetare eller ekonom bidrar du till våra analyser av omvärlden och Sverige ur det säkerhetspolitiska perspektivet.

 

Folksam

Interested in:
– Business & Economics students
– Systems Science students

About us

Folksam är ett kundägt företag med stort fokus på hållbarhetsfrågor. Vi har många roliga, utvecklande jobb och bra förmåner. Vi tror på ett hållbart arbetsliv och hos oss har du goda chanser till en spännande karriär. Vi erbjuder flexibilitet att varva arbete på kontoret och hemifrån utifrån verksamhetens behov. Våra trevliga kontor runt om i landet ger mötesplatser för samarbete, lärande och en gemensam kultur – tillsammans skapar vi engagemang och kraft framåt!

Future Media Group

Interested in:
– Business & Economics students
– Media & Communication students

About us

Sedan 2013 har FMG samarbetat med ledande medieföretag i Norden och hjälpt dem skapa nya intäktsmöjligheter, särskilt inom digitala produkter. Från 2018 har vi också utökat vårt stöd till företag i andra branscher för tillväxt och intäktsökning. Våra kärnkompetenser inkluderar marknadsföring, media, innehåll och reklamprodukter som integreras smidigt med din målgrupp och erbjudande. Vi är övertygade om att en främjande företagskultur är avgörande för din personliga utveckling. Vår vision är enkel: hos oss ska du alltid ha möjlighet att växa och utvecklas inom företaget.

grant thornton

Interested in:
– Business & Economics students

About us

Vill du vara med och bidra till entreprenörsföretagens framgångsresa? Grant Thornton är Sveriges största revisions- och konsultföretag med fokus på entreprenörer och tillväxtbolag. Här får du 1400 kollegor på 22 kontor som varje dag gör skillnad för våra kunder genom våra fyra affärsområden: revision, ekonomiservice, skatt och advisory. Du blir en del av en stark tillsammanskultur där du utmanas, utvecklas och växer med alla kunder och kollegor. Tillsammans med oss stärker du Sveriges näringsliv och skapar hållbar tillväxt. Vi letar hela tiden efter nya stjärnor – och ser fram emot att träffa just dig på våra kommande kontaktsamtal!

Handelsbanken

Interested in:
– Business & Economics students
– Systems Science students
– Media & Communication students

About us

Handelsbanken is a long-term, committed employer. Our strong value base is built on trust in and respect for the individual, and this runs right through our corporate culture. With us, you are given great personal responsibility and a mandate to make your own decisions. At the same time, our operations are based on collaboration, and support for each other. We have great faith in our employees, and encourage their own initiatives – their ability to think outside the box and to seek innovative solutions. When our employees develop, so does the Bank.

Hemfrid i Sverige AB

Interested in:
– Business & Economics students
– Systems Science students

About us

Hemfrid is the market leading home service provider and is part of a group of companies owned by a leading investment company. Together, we are on a mission to disrupt the home service industry, unlocking people’s quality of life. By combining a relentless focus on delivering first class services to our customers, powered by our tech platform which enables easy access to all our services, we are today more than 2500 employees working together to provide our customers with ease of mind.

Inbiz

Interested in:
– Business & Economics students
– Systems Science students

About us

Vill du vara med och hjälpa våra kunder på sin digitaliseringsresa? Vi är implementeringspartner till Microsoft och hjälper i gång våra kunder med deras nya affärssystem Microsoft Dynamics Business Central (BC). Till sådana projekt hör alla arbeten från analys av affärsflöden, uppsättning av system, migration av data, utveckling av kundanpassningar, utbildning av användare och support efter go-live. Som del av InBiz kan du bli applikationsspecialist och lära dig om hur alla relevanta arbetsprocesser i ett företag fungerar i praktiken. Eller också systemutvecklare med ansvar för att ta fram kundunika anpassningar till affärssystemet. Hos oss startar du din karriär i centrala Uppsala i ett familjärt ägarlett bolag där trivsel, kompetensutveckling och teamkänsla värderas högt. Tack vare erfarna mentorer kommer du snabbt kunna växa in i din roll. Samtidigt som du arbetar här i Uppsala blir du del av den globala communityn kring Microsoft Dynamics 365 Business Central. Kom till vår monter och ta en titt in i systemen som finns bakom ett sådant affärsflöde. Lägg en beställning i vår webshop, följ med till lagret och plocka din order, boka transporten. Enkelt va?

kpmg

Interested in:
– Business & Economics students
– Systems Science students

About us

KPMG är en arbetsplats för dig som vill göra skillnad. Vi är ett av världens ledande kunskapsföretag som skapar trygghet för våra kunder och hjälper dem att utvecklas i vår snabbrörliga omvärld. Vi förmedlar insikter och stöd. Det kan handla om att förändra hela eller delar av en organisation och dess arbetssätt, hur man hanterar potentiella risker, cybersäkerhetshot eller hur man maximerar kundupplevelsen i en digitaliserad värd. Vi är även experter inom analys, M&A, revision och skatterådgivning, för att nämna några av våra verksamhetsområden.

Lumell Associates AB

Interested in:
– Business & Economics students
– Systems Science students
– Media & Communication students

About us

Lumell är ledande inom strategisk rådgivning till beslutsfattare inom välfärdssektorn – vi levererar oberoende perspektiv och nyskapande lösningar som bidrar till att möta viktiga samhällsutmaningar. Vi erbjuder våra klienter en djup kunskap om välfärdssektorn i kombination med analytisk och strategisk kompetens i toppklass. Vi ser en styrka i att sätta samman tvärprofessionella team och hos oss arbetar bland annat läkare, disputerade forskare, ekonomer, civilingenjörer och statsvetare. Vi rekryterar löpande till heltidstjänsten som managementkonsult med start i augusti 2024.

Läkemedelsverket

Vi söker:
– Ekonomer
– Systemvetare

Om oss

Läkemedelsverket (LV) är en myndighet under regeringen, med uppdrag att främja den svenska folk- och djurhälsan. Vi ansvarar för godkännanden och tillsyn av läkemedel, naturläkemedel samt tillsyn av kosmetika och medicintekniska produkter. Planerings- och ekonomifunktionen är ett centralt stöd för myndigheten genom planering och uppföljning. På it-enheten är vi ett hundratal medarbetare. Hos oss finns många olika roller och stora möjligheter att utvecklas och växa, t ex genom juniora tjänster och praktik.

Mazars

Interested in:
– Business & Economics students

About us

Global expertis med lokal närvaro. Tack vare vår omfattande internationella expertis, storlek och kulturella förståelse kan vårt team leverera skräddarsydda tjänster inom revision, skatt, ekonomi och rådgivning. Vi finns lokalt på 8 orter i Sverige och våra 250 medarbetare arbetar varje dag med att hjälpa våra kunder att möta framtidens utmaningar. Bland våra kunder finns både små och stora företag och organisationer inom vitt skilda branscher. Med ett personligt bemötande och ett tydligt tillvägagångssätt hjälper vi våra kunder att driva sina verksamheter framåt och nå nya mål.

Nordic Insource Solutions AB

Interested in:
– Business & Economics students

About us

We are a value-adding consultancy firm that combines management consulting and interim solutions under one roof. By understanding the experiences and daily work of a CFO and a CPO, we create opportunities and solutions together with our customers. At Insource, you will work in an environment that supports your desired career path and development. Through guidance, expertise, and knowledge gained on our C-Level Track, you will benefit from valuable insights that you can utilize for future challenges. Working at Insource means working with some of the most exciting companies in a broad range of industries, supported by our tight-knit team of financial and management consultants. Through our performance management process, we will support but also challenge you to be your best. You can rest assured that your talent will be fostered, encouraged, and developed to take you where you want to be. Consultancy by YOU. At Insource we believe in and live by our company values as they shape the organization and our consultants into humble, professional, and high-performing individuals and teams. The Insource values together create the Insource way, each value is dependent on the others to bring about the synergies intended.

Novacura Sverige AB

Interested in:
– Systems Science students

About us

Novacura är ett globalt företag med cirka 180 medarbetare i 10 länder, huvudkontor i Göteborg. Vi på Novacura är experter inom affärssystem och processutveckling. Vi kan verkligheten i många branscher och vi utvecklar lösningar som är enkla att anpassa till varje kunds unika krav. Som prisbelönt partnerföretag till IFS har vi lång erfarenhet av att använda och skapa lösningar med IFS Applications. Vår egen produkt, Low Code-plattformen Novacura Flow, ger oss en unik position på marknaden, konkurrensfördelar i våra kundlösningar och frihet för våra konsulter att skapa lösningar bortom affärssystemens begränsningar.

Orkla Care AB

Interested in:
– Business & Economics students

About us

Orklabolagen i Sverige är ledande aktörer av varumärken till dagligvaruhandel, apotek, bageri och storhushåll, med varumärken som Grumme, Felix, Anamma, KronJäst och OLW. I Sverige har Orkla 3000 medarbetare och 15 produktionsanläggningar för huvudsakligen livsmedel och hygienartiklar. 2022 omsatte Orklabolagen i Sverige cirka 10 910 MSEK. Orkla ASA är listade på Oslobörsen, med huvudkontor i Oslo.

Pearl Sverige AB

Interested in:
– Business & Economics students
– Systems Science students

About us

Pearl är Nordens ledande partner till världens största affärssystem, SAP. Vi är konsulter som hjälper kunder att transformera affärsmodeller och processer. Vi levererar den bästa teknologin, i kombination med branschkompetens och unik affärsförståelse. Pearl Group har sitt huvudkontor i Oslo och sammantaget finns vi i tio olika städer i Sverige, Norge, Finland, Lettland, Polen och Singapore. Pearl är ett företag av konsulter för konsulter. Med en platt struktur och öppen kultur är ingen dag den andra lik!

protector försäkring

Interested in:
– Business & Economics students
– Systems Science students

About us

Vi är utmanaren. Detta ska vi vara genom unika relationer, framstående beslutsförmåga och kostnadseffektivitet. Vårt viktigaste löfte till marknaden är att vi ska vara enkla att ha att göra med, kommersiellt attraktiva och att lita på. Vår personalidé är att rekrytera, utveckla & behålla rätt människor och rätt människor för oss är personer som efterlever vår prestationskultur.

Protector erbjuder skadeförsäkringar till stora och medelstora företagskunder samt offentlig sektor i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Storbritannien.

PWC

Interested in:
– Business & Economics students
– Systems Science students
– Media & Communication students

About us

PwC Sverige är marknadsledande inom revision och rådgivning med 2 800 medarbetare runt om i landet – vi finns där du finns! Vårt syfte är att skapa förtroende i samhället och lösa viktiga problem och våra värderingar genomsyrar allt vi gör. Vi är proaktiva rådgivare som drivs av att förstå dig och våra övriga 24 000 kunders verkliga behov och hitta lösningar på komplexa affärsutmaningar – oavsett vilken fas din verksamhet befinner sig i. Det som gör oss unika är att vi kombinerar den senaste tekniken och samverkan mellan våra specialister. Vi är en community of solvers som är med dig hela vägen!

region Uppsala

About us

”Här växer kunskap och människor”

Region Uppsala är en politiskt styrd organisation som ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, kultur samt för regional utveckling. Tillsammans arbetar vi med länets kommuner, högskolor, näringsliv och andra aktörer för att skapa de bästa förutsättningarna för dig som invånare.

Releye AB

Interested in:
– Business & Economics students
– Systems Science students

About us

Releye är ett strategiskt it-konsultbolag som är ledande inom digitalisering och automatisering av kundcentrerade processer (CRM). Som konsulter jobbar vi i projektteam vilket gör att man både kommer nära sin Releye-familj och sina projektteam hos kund. Releye är Salesforce och Microsoft partners och har stora kunder inom bland annat bank & försäkring samt tillverkande industri. Utöver vår expertis som konsulter är vi även bra på att anordna spelkvällar och kubbturneringar. Hoppas vi ses.

RSM Stockholm AB

Interested in:
– Business & Economics students

About us

Hos RSM arbetar vi med att leverera tjänster inom revision, skatt, rådgivning och företagstransaktioner till våra kunder. Glädje är ett av våra starkaste värdeord, att ha kul på jobbet är det absolut viktigaste hos oss. Har man roligt på jobbet så trivs man, och då ser man också fram emot att gå till jobbet. Därför är vi otroligt glada och stolta över att Great Place to Work har utsett RSM till en av Sveriges, och även Europas, Bästa Arbetsplatser 2023! Vårt företagsklimat erbjuder både gott om utmaningar och belöningar för den som vill lyckas i sitt arbete. Vi värnar om en bra balans mellan arbetsliv och privatliv och frihet under ansvar är en självklarhet för oss. Vi har stort förtroende för våra medarbetare och du får snabbt mycket ansvar i din roll. Just nu söker vi revisionsmedarbetare med start i januari 2024 samt till hösten 2024.

Rödl & Partner

Interested in:
– Business & Economics students

About us

Thinking globally

Rödl & Partner är som integrerat rådgivnings- och revisionsföretag representerat i över 100 städer i över 50 olika länder. Vår sedan starten dynamiska framgång inom affärsområdena juridik- och skatterådgivning, Business Process Outsourcing och Statutory Accounts, företags- och IT-rådgivning likväl som revision uppnår vi tack vare våra cirka 5 500 företagsinriktade partners och medarbetare.

Rödl & Partners affärsidé är att hjälpa medelstora, ofta privatägda bolag att expandera internationellt. Med denna affärsidé och en unik affärsmodell har Rödl & Partner på 40 år vuxit organiskt från en regionalt verksam byrå med 100 medarbetare till en internationell koncern.

SEB

Interested in:
– Business & Economics students
– Systems Science students

About us

SEB is a leading northern European financial services group with international presence and one of the largest IT employers in the Nordics. As a result, there is a wealth of career opportunities here. Our teams include people with different backgrounds and experiences, but we all share the same ambition: we want to be a positive force in society.

 

Stratsys

Interested in:
– Business & Economics students
– Systems Science students
– Media & Communication students

About us

Stratsys is a SaaS company, founded in 2000 in Gothenburg. Today, we have around 190 employees, and our offices are in Gothenburg, Stockholm, Malmö, and Oslo. Our mission is to make it easier for people, companies, and organizations when it comes to their plans, projects, and strategies. By digitizing business processes, we can help achieve transparency, efficiency, and a resource-efficient organization. At Stratsys, you’ll be part of a tech company with dedicated people. We not only achieve great results together but also have a lot of fun along the way!

Svalner skatt & transaktion

Interested in:
– Business & Economics students

About us

Svalner är Sveriges ledande och Nordens första oberoende specialister inom skatt och finansiell transaktionsrådgivning. Med specialistkompetens och ett unikt och starkt fokus på klientnytta kan vi erbjuda knivskarp och snabbfotad expertis inom skatterådgivning, transaktionsrådgivning och redovisning. Genom att vara en del av det internationella nätverket WTS Global kan vi erbjuda rådgivning i över 100 länder. Idag är Svalner över 100 medarbetare och befinner sig i en spännande tillväxtfas med många spännande satsningar.

Sweet Systems AB

Interested in:
– Business & Economics students
– Systems Science students
– Media & Communication students

About us

Vi är en färgglad plats för innovation, samarbete och enkelhet. Vi utmanar våra kunder med kunskap, kreativitet och passion som utgångspunkt – och vi älskar människor och (vår) mjukvara. Vi är den sista pusselbiten där allting faller på plats och förvandlar komplexitet till något busenkelt – Sweet, eller hur?

Tietoevry AB

Interested in:
– Systems Science students

About us

We are developers of digital futures. Tietoevry creates purposeful technology that reinvents the world for good. We are a leading technology company with a strong Nordic heritage and global capabilities. Based on our core values of openness, trust and diversity, we work with our customers to develop digital futures where businesses, societies, and humanity  thrive. Our 24,000 experts globally specialize in cloud, data, and software, serving thousands of enterprise and public-sector customers in more than 90 countries.

Projektgruppen

Projektet anordnas av Uppsalaekonomerna med Uppsala Systemvetare och Uppsala Medievetare som medarrangörer. Oavsett vad du pluggar är du välkommen att vara en del av projektgruppen!  Ansök redan idag för att vara en del av en projektgrupp med härlig gemenskap, starkt engagemang och ett gemensamt mål att göra Kontaktdagarna 2024 till den bästa mässan hittills!

Antalet medarbetare vi söker till denna post är: 1

Som företagsansvarig är du en del av ledningsgruppen och ansvarar för samordningen av arbetet i företagsgruppen. I företagsgruppen koordinerar du fem personer med huvudansvar för företagskontakt. Ditt huvudsakliga ansvar ligger inte bara i att ha en översiktlig syn på gruppens arbete och en bra struktur, utan även att bidra med motivation och pepp. Du är även en del i att tillsammans med gruppen genomföra arbetsuppgifter och arbeta aktivt mot de mål som vi tillsammans sätter upp för Kontaktdagarna 2024. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av företagskontakt eller sälj för denna roll, dock inget krav.

Antalet medarbetare vi söker till denna post är: 5

Som företagskontakt kommer du att ansvara för att kontakta företag gällande deras medverkan på mässan och vara del av företagsgruppen som du kommer att arbeta tätt tillsammans med. I dina arbetsuppgifter ingår även att fungera som en kontaktperson för de medverkande företagens representanter löpande under året. Som företagskontakt kommer du få en bra insyn i hur det är att samarbeta med företag samt knyta bra kontakter. Rollen innebär främst att kontakta företag genom telefon och det krävs att du är orädd, har tålamod och har en hög motivation att driva in företag till mässan.

Antalet medarbetare vi söker till denna post är: 1

Som sponsoransvarig är du en del av ledningsgruppen och ansvarar för samordningen av arbetet i sponsorgruppen. I sponsorgruppen koordinerar du två personer med huvudansvar för sponsorkontakt. Ditt huvudsakliga ansvar ligger inte bara i att ha en översiktlig syn på gruppens arbete och en bra struktur, utan även att bidra med motivation och pepp. Du är även en del i att tillsammans med gruppen genomföra arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du är orädd, har tålamod och har en hög motivation för att leda sponsorgruppen och för att driva in sponsring till projektet.

Antalet medarbetare vi söker till denna post är: 2

I rollen som sponsorkontakt kommer du att vara en del av sponsorgruppen. Dina arbetsuppgifter inkluderar främst att kontakta företag gällande sponsring för Kontaktdagarna. Sponsring är viktigt för många olika delar av projektet, och det kommer innebära ett nära samarbete med främst mässgruppen och eventgruppen. I mån av tid kommer du även att kontakta företag för att ställa ut på mässan. Likt företagskontakterna så är det bra om du är orädd, har tålamod och har en hög motivation för att driva in sponsring till projektet.

Antalet medarbetare vi söker till denna post är: 1

Som mässansvarig är du en del av ledningsgruppen och samordnar allt arbete inför och under mässan. Detta innefattar många olika delar som att organisera uppbyggnaden av mässområdet, schema för logistiken under mässan och kontaktsamtal. Du kommer även att ha ansvar för att ha en överblickande helhetssyn på mässgruppens arbete och vara ett stöd för övriga gruppmedlemmar genom att peppa dem och bidra med energi under projektets gång. När mässan går av stapeln har du det yttersta ansvaret vilket gör att det är viktigt att du är strukturerad, noggrann och stresstålig.

Antalet medarbetare vi söker till denna post är: 1

Som vice mässansvarig har du två huvudsakliga uppgifter. Du har dels det övergripande ansvaret för att utveckla Kontaktdagarnas hållbarhetstänk inom projektets alla olika delar. Kontaktdagarna har blivit tilldelad ett miljöcertifikat och har som ambition att ligga i framkant bland Sveriges mässor gällande hållbarhetsarbete. Utrymme finns att på ett nytänkande och kul sätt fortsätta lyfta fram Kontaktdagarnas insats för miljön. Din andra huvudsakliga uppgift är att du har ansvar för loungerna som finns på mässan vilket gör att du kommer ha ett nära samarbete med mässansvarig men även övriga medlemmar inom mässgruppen.

Antalet medarbetare vi söker till denna post är: 1

Som kontaktsamtalsansvarig är du främst ansvarig för att planera och organisera kontaktsamtalen som hålls under mässan. Ett kontaktsamtal är ett avslappnat samtal mellan en utvald student och en företagsrepresentant. Du är ansvarig för att organisera och utveckla dessa samtal samt hålla en löpande kontakt med de utställare som väljer att hålla kontaktsamtal. Du kommer även tillsammans med HR-ansvarig och Copywriter ha ett huvudansvar för projektets kampanjer. Kampanjer innebär de event som sker i samband med ansökningsperioderna av koordinatorer, medarbetare och kontaktsamtal. Som kontaktsamtalsansvarig kommer du även att ha en nära relation med företagsgruppen.

Antalet medarbetare vi söker till denna post är: 1

Som HR-ansvarig är du en del av ledningsgruppen. Du ansvarar dels för projektets rekryteringsprocesser och har ett internt ansvar för Kontakteriets välbefinnande. Den största rekryteringsprocessen är rekryteringen av de drygt 100 medarbetare som hjälper till och arbetar under mässan, men även rekryteringen av projektets koordinatorer ingår i rollen. Du kommer även tillsammans med kontaktsamtalsansvarig och Copywriter ha ett huvudansvar för projektets kampanjer. Kampanjer innebär de event som sker i samband med ansökningsperioderna av koordinatorer, medarbetare och kontaktsamtal.

Antalet medarbetare vi söker till denna post är: 1

Som IT-ansvarig är du ansvarig för den löpande uppdateringen och utvecklingen av hemsidan. Ansvaret gör att du har ett nära samarbete med samtliga grupper men också att du arbetar självständigt. På mässan har du även ansvar för allting som berör IT. Vi söker en person som gärna har erfarenhet av programmering och konstruktion av hemsidor och/eller applikationer, förslagsvis Elementor Pro. 

Antalet medarbetare vi söker till denna post är: 1

Som eventansvarig är du en del av ledningsgruppen och har det övergripande ansvaret för att samordna och planera de evenemang som anordnas i samband med mässan och löpande under verksamhetsåret. Arbetet och planeringen inför eventen sker tillsammans med en till person och i posten ingår även ett tätt samarbete med sponsoransvarig och marknadsföringsgruppen. Som eventansvarig är du även ansvarig för att bidra med pepp till gruppen och vi ser gärna att du tycker om att ta ansvar, tänka nytt och planera ditt arbete.

Antalet medarbetare vi söker till denna post är: 1

Som en del av eventgruppen kommer du tillsammans med eventansvarig planera och fixa inför eventen innan och under mässan. I detta ingår allt ifrån att organisera frukosten på mässan, mingelkvällar och gasque. Vi ser gärna att du i denna rollen är kreativ och kan komma med nya idéer och perspektiv kring alla Kontaktdagarnas events. I denna roll är du även hållbarhetsansvarig för din grupp. Detta innebär att du kommer ha ansvar för att implementera Kontaktdagarnas hållbarhetspolicy i eventgruppen och se till att denna följs på ett effektivt sätt. Du kommer även arbeta tillsammans med de andra hållbarhetsansvariga för att utveckla hållbarheten inom projektet.

Antalet medarbetare vi söker till denna post är: 1

Som marknadsföringsansvarig är du en del av ledningsgruppen med ansvar för att samordna arbetet i marknadsföringsgruppen. Du är ansvarig för den löpande kommunikationen mellan samtliga grupper och medarrangörer för att strategiskt kunna koordinera vad som ska förmedlas genom våra sociala medier och hemsida. Du är även en del i det löpande arbetet inom marknadsföringsgruppen och ser till att understödja samtliga medlemmar med kreativitet, nytänkande och motivation. I rollen kan erfarenhet av photoshop eller liknande vara användbart, men det är inget krav.

Antalet medarbetare vi söker till denna post är: 1

Som Art Director kommer du att ansvara för och arbeta praktiskt med all grafisk design som presenteras under projektets gång. Du ansvarar för att allt material ser professionellt ut och är grafiskt sammanhängande. Du kommer att ha en kreativ roll med samarbeten som berör samtliga grupper i projektgruppen. Vi ser gärna att du har förkunskaper i Illustrator och Photoshop eller andra relevanta program.

Antalet medarbetare vi söker till denna post är: 1

Som Art Director med hållbarhetsansvar kommer du att ansvara för hållbarhetsarbetet inom din grupp. Detta innebär att du kommer att ansvara för att kontaktdagarnas hållbarhetspolicy implementeras och följs i din grupp. Du kommer även arbeta med de andra hållbarhetsansvariga inom projektet för att utveckla hållbarheten i projektet. Du kommer även arbeta praktiskt med all grafisk design som presenteras under projektets gång. Du ansvarar för att allt material ser professionellt ut och är grafiskt sammanhängande. Du kommer att ha en kreativ roll med samarbeten som berör samtliga grupper i projektgruppen. Vi ser gärna att du har förkunskaper i Illustrator och Photoshop eller andra relevanta program.

Antalet medarbetare vi söker till denna post är: 1

Som Copywriter är du ansvarig för den skriftliga marknadsföringen på både svenska och engelska som sker löpande via våra sociala medier. Din roll innebär även att du agerar sekreterare under projektet. Din huvuduppgift är att sammanställa den information och de texter som ska publiceras på alla Kontaktdagarnas informationskanaler under året. Du kommer att ha ett nära samarbete med samtliga grupper men främst med Art Director och IT. Intresse kring dessa roller är meriterande då du kommer fungera som en hjälpande hand åt dessa poster. Du är en driven och kreativ person med fokus på att öka spridningen av Kontaktdagarna. Till dina arbetsuppgifter hör även att ansvara för kampanjerna tillsammans med HR- och kontaktsamtalsansvarig från Mässgruppen.

Medarbetare

En medarbetare är en person som arbetar under Kontaktdagarna och är betydande för genomförandet av mässan. Det rör allt från att fotografera eller agera chaufför till att förbereda och servera frukost. Med det sagt finns en stor variation mellan rollerna (vilka står beskrivna längre ned på sidan). Medarbetarnas roll sträcker sig över mässans två dagar, en infokväll samt evenemang utöver det. Att vara medarbetare har många förmåner: förutom att bli en del av Uppsalaekonomernas största projekt är du med och utformar Sveriges största arbetsmarknadsmässa för ekonomer, systemvetare och medievetare samtidigt som du får en bra merit till ditt CV. Det är ett utmärkt tillfälle att träffa nya vänner, komma i kontakt med företag och få delta i roliga evenemang!

Som Arrangemangsvärd är du med och gör eventen under Kontaktdagarna till en succé. Din roll innebär stundtals intensivt arbete, men även en del fritid under själva mässdagarna. Din hjälp kan behövas vid frukost eller lunch samt inför de kvällsaktiviteter som arrangeras. Som Arrangemangsvärd blir du tilldelad olika pass, vilket innebär att du inte kommer att arbeta på samtliga event. Om du till exempel blir tilldelad frukost kommer du inte att jobba lunch osv. Det betyder att du också kommer att ha tid till att mingla med företag under mässdagarna! Du kommer även att medverka vid uppbyggnad och nedmontering av mässan. Vi söker dig som är strukturerad, ser fram emot ett fartfyllt arbete och som samtidigt vill mingla på mässan och ta del av alla de fördelar som ges av att vara medarbetare.

 

 

Gillar du att köra bil och samtidigt få chansen att mingla med företagsrepresentanter? Då är posten som Chaufför perfekt för dig! Chaufförens huvudsakliga uppgift är att köra företagsrepresentanter i Kontaktdagarnas bilar under mässdagarna. Exempel på körningar kan vara till och från centralstationen under morgonen och eftermiddagen samt till Ångströms parkeringsplats. Du kan även förvänta dig att få en och annan spontankörning samt körningar som rör logistiken på mässan. Detta innebär att det finns stora möjligheter för dig att under dagarna besöka mässan och ta del av allt som erbjuds. I din roll som Chaufför kommer du även att medverka i uppbyggnaden och nedmonteringen av mässan. Här söker vi dig som är flexibel, social, och som känner dig bekväm bakom ratten. Eftersom du kommer att ha tillgång till bil är B-körkort samt vana av att köra manuell bil krav för denna post.

Brinner du att fotografera och vill se till att Kontaktdagarna förevigas på bästa möjliga sätt? Då är rollen som fotograf under Kontaktdagarna något för dig!Som fotograf blir din uppgift att fotografera under mässan samt under de kvällsevenemang som anordnas, dvs. mingel och gasque. Bilderna kommer att publiceras på Kontaktdagarnas plattformar. Under mässan kommer du tillsammans med de andra fotograferna jobba bli schemalagd under olika tider, och ni kommer redigera bilderna tillsammans efter mässan. Liksom resterande medarbetare kommer du även medverka i uppbyggnaden och nedmonteringen av mässan. Att mässan dokumenteras är av största vikt och som fotograf kommer du att vara med och se till att mässan blir ihågkommen som en succé!

Är du en strukturerad och social person som är ute efter en roll som endast sträcker sig över mässdagarna? Då är loungevärd posten för dig! I rollen ansvarar du för de lounger som finns på mässområdet. Loungerna är platser där mässans besökare och företagsrepresentanter kan komma för att mingla och ta det lugnt. Dina primära arbetsuppgifter är att se till att det är rent och snyggt, att allting är påfyllt och att företagsrepresentanter och studenter har det trevligt. Du kommer även, liksom resterande medarbetare, medverka i uppbyggnaden och nedmonteringen av mässan.

Är du en strukturerad person som hellre arbetar något extra pass innan mässan för att få mer fritid under mässdagarna? Då är rollen som montervärd perfekt för dig! Du kommer ansvara över att ta emot, förvara och leverera företagens montrar inför mässan. Du kommer även ha en viktig roll vid uppbyggnaden och nedmonteringen av mässan. Rollen kommer kräva lite extra tid antingen innan eller efter mässdagarna då du behöver infinna dig på plats för att ta emot leverans/ansvara för upphämtning av montrarna. Med det sagt har du möjlighet att uppleva mässdagarna till fullo som besökare!

Är du ansvarstagande, strukturerad och har ett stort intresse för att lära känna mässans deltagande företag lite närmre? Som Företagsvärd ansvarar du för ett tilldelat företag under mässan. Dina primära arbetsuppgifter är att se till att företagsrepresentanterna har en så bra vistelse som möjligt, du hjälper till att få studenter att besöka deras monter samt ansvarar för att upp- och nedmonteringen av företagets monter går smidigt. Detta är alltså en superbra möjlighet att få nära kontakt med spännande företag! Som Företagsvärd har du en mycket viktig roll och därmed sker det intervjuer för denna post, då du kommer att ha direktkontakt med företagen. 

OBS! Denna post har ett väldigt högt söktryck, och vi ser det därför som meriterande att du studerar/har studerat på b-nivå. Självklart kräver denna post även att du behärskar både svenska och engelska.

Trivs du i sammanhang där du får träffa nya människor och har ett ständigt leende på läpparna? Då är posten som föreläsningsvärd något för dig! I rollen har du ansvar för att ta emot och hälsa föreläsningarnas besökare välkomna. Utöver det har du främsta ansvar för att hörsalen är representativ och ger ett städat intryck. Du ger föreläsaren tillgång till den utrustning som efterfrågas och ser till att denna fungerar. Vidare ingår att mingla och aktivt uppmärksamma besökare om de föreläsningar som erbjuds i din roll. Du kommer även att medverka i uppbyggnaden och nedmonteringen av mässan.
Är du intresserad av IT, ljud och ljus samt har en känsla för teknik och problemlösning? Då passar du i rollen som IT-värd! Som IT-värd ansvarar du för mässans tekniska utrustning. Dina primära uppgifter är att assistera företag och medarbetare med tekniska lösningar och lösa eventuella problem som kan uppstå under mässdagarna. Det kan vara allt från snabbtänkta lösningar med datorer och nätverk till strömförsörjning. Du kommer liksom resterande medarbetare medverka i uppbyggnaden och nedmonteringen av mässan.

Är du en problemlösare som trivs i roller som kräver struktur och socialt ansvarstagande? Då är kontaktsamtalsvärd något för dig! Som kontaktsamtalsvärd har du ansvar för allt runtomkring kontaktsamtalen under mässan, det vill säga de möten som arrangeras för företag och studenter. I rollen kommer du bemanna kontaktsamtalsdisken där du tar emot studenter, ser till att de hänvisas till rätt plats, att samtalstider hålls och att rummen är rena och representativa. Du kommer även att medverka i uppbyggnaden och nedmonteringen av mässan liksom resterande medarbetare.

Är du en social person som gärna vill ha varierande arbetsuppgifter under mässdagarna? Då är rollen som mässvärd perfekt för dig! Som mässvärd kommer du agera ”allt-i-allo” under mässan där du bland annat ser till att mässområdet ser snyggt och städat ut. Du kommer välkomna mässans besökare och bidra till att allt flyter på som det ska. Rollen fokuserar även lite extra på hållbarhetsarbetet, där du förväntas hålla koll på att källsorteringen fungerar som den ska. Du kommer hjälpa till att lösa diverse problem som kan tänkas uppstå under mässan och medverka i uppbyggnaden och nedmonteringen av den.

Koordinator

Som koordinator på Kontaktdagarna kommer du, oavsett roll, att vara projektgruppens högra hand och en viktig del av mässans framgång. Ditt arbete kommer att påbörjas redan innan sommaren med diverse förberedelser inför mässan och spännande aktiviteter tillsammans med projektgruppen. Arbetsuppgifterna och arbetsbelastningen kommer såklart variera, men tanken är att din arbetstid som koordinator ska ligga på 6-10h i veckan. Arbetet kommer vara som mest intensivt under mässdagarna i november, för att sedan trappas av direkt efter att mässan ägt rum.

Ta möjligheten att vara en del av Kontaktdagarna med en härlig gemenskap, starkt engagemang och ett gemensamt mål att göra Kontaktdagarna 2023 till den bästa mässan hittills!

Antalet medarbetare vi söker till denna post är: 3 st

Vill du ha en viktig roll när det kommer till alla evenemang under mässan? Är du en social, kreativ och flexibel person som vill ha varierande arbetsuppgifter? Då är arrangemangskoordinator-posten för dig!

Som arrangemangskoordinator är det ditt ansvar att samordna och agera arbetsledare för mässans ca 35 arrangemangsvärdar (dvs. medarbetare) gällande diverse förberedelser. Därför ser vi gärna att du trivs i roller där du inte är rädd att behöva ta kommando och axla en ledarroll. Du arbetar tätt med eventgruppen och eftersom arbetsuppgifterna är varierande kan det handla om allt från frukostplanering under mässan till bordsplacering på den avslutande gasquen. I år firar Kontaktdagarna 40 år vilket gör att gasquen kommer storslagen! Evenemangen under Kontaktdagarna är en viktig del för mässans framgång och bidrar till ett lyckat helhetsintryck.

Erfarenhet av eventplanering är ett plus, dock inget krav, då en stor del av rollen går ut på att se till att Kontaktdagarnas evenemang blir de bästa någonsin! En viktigdel under mässan kommer vara att komma med kreativa idéer i planeringen av eventen samt vara lösningsorienterad vid eventuella problem som kan uppstå.

Antalet medarbetare vi söker till denna post är: 1 st

Är du utåtriktad, strukturerad och känner att du är redo att axla en större roll under mässan? Då är föreläsningskoordinator posten för dig! 

Som föreläsningskoordinator ansvarar du för att föreläsningar och företagsevent under mässan flyter på som de ska. Du ansvarar för att planera, schemalägga och koordinera arbetet
kring föreläsningar under mässan samt kringliggande dagar för dina medarbetare som går under namnet företagsvärdar. Detta inkluderar att vara fullt insatt i vilka föreläsarna är, deras innehåll samt specifika önskemål både under och inför föreläsningarna och/eller de aktiviteter de vill hålla. Du förväntas arbeta aktivt för att se till att föreläsningarna och/eller aktiviteterna får så många besökare som möjligt. 

Du kommer även att medverka i uppbyggnaden och
nedmonteringen av mässan. Då föreläsningarna och deras kvalitet är en viktig del av mässan har du en betydande roll. Eftersom du kommer att lägga schema för föreläsningsvärdarna innan mässan söker vi dig som tycker om att planera och arbeta med logistiska utmaningar. I
denna roll kommer du att jobba sida vid sida med projektgruppen och ditt arbete kommer att vara en viktig pusselbit för att mässan ska bli en succé.

Antalet medarbetare vi söker till denna post är: 1

Är du utåtriktad, gillar att jobba självständigt och vill ha stort inflytande över vilka företag som ställer ut på mässan? Då är rollen som företagskoordinator något för dig!

Som företagskoordinator är du en dynamisk del av företagsgruppen och ges i huvudsak ansvaret att vara länken mellan företagsgruppen och resterande grupper inom projektgruppen. I rollen som företagskoordinator är du även en stöttande pelare för företagsgruppen med en aktiv roll i förvärvandet av företag till mässan.

I din roll är det viktigt att på ett professionellt sätt utveckla och förvalta Kontaktdagarnas relationer med företagen och organisationerna som vi är i kontakt med. I detta syfte blir du direkt kontaktperson för alla företag som du förvärvar till mässan och den informationskanal som förmedlar all kommunikation med företagen.

Antalet medarbetare vi söker till denna post är: 1 st

Som HR-koordinator kommer du att ha möjlighet att utveckla dina färdigheter som problemlösare och hjälpa till HR-ansvarig att skapa en positiv och inkluderande arbetsplats
för våra kollegor.

Du kommer att ha ansvar för att stödja vår HR-ansvarig genom att hjälpa till med rekrytering av nya medarbetare, planering och genomförande under mässdagarna, samt att se till att alla har tillgång till relevant information och resurser. Du kommer även ansvara för en del administrativa uppgifter. En av de bästa sakerna med att vara HR-koordinator för våra
volontärer är att du kommer att ha möjlighet att hjälpa till att skapa en miljö där alla känner sig välkomna och uppskattade. Du kommer att vara en viktig del av vårt team och bidra till att skapa en meningsfull och rolig upplevelse för alla som är med.

Så om du letar efter en möjlighet att utveckla dina färdigheter som problemlösare och hjälpa till att skapa en positiv arbetsplats för volontärer samtidigt som du träffar nya människor och får en meningsfull upplevelse, är rollen som HR-koordinator för dig!

Antalet medarbetare vi söker till denna post är: 1 st

Som IT-koordinator har du möjlighet att utveckla dina förmågor som problemlösare samtidigt som du hjälper till att hålla ordning på tekniken för projektet. 

Du kommer att få arbeta med att säkerställa att vår IT fungerar tillsammans med IT-ansvarig och vara den som hjälper till när det uppstår problem. Du kommer att ha ansvar för att se till att allt fungerar som det ska. Du kommer att vara den som kan hjälpa till när någon fastnar med en fråga eller behöver hjälp med att lösa ett tekniskt problem.
Som IT-koordinator kommer du också att ha möjlighet att utveckla din egen förmåga att lösa problem. Du kommer att ha tillgång till resurser som hjälper dig att förstå tekniska problem och lära dig nya tekniker för att lösa dem.

Så om du letar efter en roligt roll där du får möjlighet att utveckla dina problemlösningsförmågor och hjälpa till samtidigt som du träffar nya kompisar, är rollen somIT-koordinator definitivt för dig!

Antalet medarbetare vi söker till denna post är: 2 st

Är du strukturerad och söker en ledarskapsutmaning? Känner du dig redo att axla en lite större roll under mässan? Då är kontaktsamtalskoordinator posten för dig!

Kontaktsamtal är ett avslappnat samtal mellan studenter och företagsrepresentanter där studenterna får möjlighet att ställa frågor och knyta kontakter med spännande företag som ställer ut på mässan. Då kontaktsamtalen är en mycket viktig del av Kontaktdagarna är denna roll en central pusselbit för att mässan ska bli en succé. Arbetet kommer att innebära nära kontakt och samarbete med alla som ingår i projektet. 

Du kommer få vara med i både planeringen inför mässan såväl som att se till så våra kontaktsamtal flyter på under mässan. Inför mässan hjälper du till med utförandet av kontaktsamtalskampanjen och för en aktiv kommunikation med kontaktsamtalsvärdarna angående vad som förväntas av dem. Du kommer vara ansvarig för kontaktsamtalsvärdarna (dvs. medarbetare) och schemalägga dem. 

Under mässan förväntas du se till att företagen är nöjda och att lösa de problem som kan komma att uppstå under dagen. Du kommer dessutom att medverka i uppbyggnaden och nedmonteringen av mässan. I rollen som kontaktsamtalskoordinator är det viktigt att du är
noggrann, service-minded och öppen för nya människor samtidigt som du respekterar företagsrepresentanternas integritet och tid.

Antalet medarbetare vi söker till denna post är: 2 st

Är du en person som är både social och strukturerad och som söker efter en utmaning inom ledarskap? Är du bra på att läsa av sociala situationer, att sprida positiv energi samt att få folk i din närhet att trivas? Om så är fallet, kan rollen som loungekoordinator perfekt för dig! 

Som loungekoordinator är du ytterst ansvarig över de lounger som finns på mässan. Du koordinerar loungevärdarna och hjälper till att hålla loungerna välfyllda och snygga. Ditt viktigaste ansvar är att loungerna håller hög kvalitet och att de ger ett professionellt intryck. Vidare ska allt ske i utsatt tid och att du bör ha förmågan att lösa eventuella problem som kan uppstå. Du ansvarar för att förbereda, schemalägga och koordinera arbetet under mässan och kringliggande dagar för medarbetarna under ditt ansvarsområde. 

Som loungekoordinator är du ansvarig för att både studenter och företagsrepresentanter ser loungerna som ett trevligt ställe att umgås och hänga i. Du kommer även att medverka i uppbyggnaden och nedmonteringen av mässan. I denna roll är du en viktig del i att mässan blir en succé!

Antalet medarbetare vi söker till denna post är: 2

Är du kreativ, kommunikativ och intresserad av marknadsföring? Har du ett intresse för redigering av film, foto och sociala medier? Du kanske till och med läser Media och Kommuniation? Är du dessutom strukturerad, bra på att hålla många bollar i luften och har god förmåga att koordinera och hålla koll på scheman? Då är rollen mediakoordinator som gjord för dig!

Som mediakoordinator kommer du jobba tätt tillsammans med marknadsföringsgruppen som ansvarar för Kontaktdagarnas externa kommunikation. Vi förväntar oss därför att du har ett starkt intresse för marknadsföring och sociala medier, men också att du är duktig på att kommunicera och hålla koll på scheman.

Som mediakoordinator kommer du bland annat ansvara för att samla in och publicera material på Kontaktdagarnas sociala medier, koordinera fotografer under mässdagarna och ta emot beställningar gällande marknadsföring. Som mediakoordinator har du en otroligt värdefull och givande roll för att Kontaktdagarnas marknadsföring ska bli så lyckad som möjligt. Du kommer få en fantastisk merit på ditt CV, men framför allt kommer du få uppleva hur det är att arbeta med marknadsföring på riktigt!

Antalet medarbetare vi söker till denna post är: 2 st

Söker du efter en utmaning där du kan använda dina strukturerade problemlösningsförmågor och presterar bra under press? Vill du ta på dig ett större ansvar under Kontaktdagarna? Då kan rollen som monterkoordinator vara det perfekta jobbet för dig!

Denna roll innebär att du kommer ha högsta ansvar för logistiken kring företagens montrar samt arbetsleda montervärdarna (medarbetare). Dina främsta arbetsuppgifter är att se till så leveranser, förvaring samt upp-och nedmontering av montrarna sker så smidigt som möjligt
samt att det finns en tydlig struktur kring hanteringen av montrarna. Montrarna är ett viktigt kugghjul under mässan och rollen som monterkoordinator innebär även ett helhetsansvar för mässvarvet och dess logistik där du har ett nära samarbete med mässansvarige. Du ansvarar tillsammans med denne för planering, schemaläggning och koordinering av arbetet under mässan och kringliggande dagar för medarbetarna under ditt ansvarsområde. 

Inför mässan kommer du och projektgruppen att föra en aktiv kommunikation kring hur upplägget på mässan kan bli ännu bättre för alla inblandade, vilket ger stort utrymme till påverkan. Som monterkoordinator har du en otroligt viktig och givande roll, där ditt arbete är avgörande för mässans succé!

Antalet medarbetare vi söker till denna post är: 1 st

Är du bra på att hålla många bollar i luften, social och kan behålla lugnet i stressiga situationer? Då är rollen som mässkoordinator något för dig!

Som mässkoordinator kommer du få en fantastisk möjlighet att utveckla din ledarskapsförmåga. Du kommer ha en varierande roll med ansvar över medarbetare med
många olika arbetsuppgifter. Din uppgift blir under mässan att agera spindeln i nätet och se till att allt flyter på som det ska. Du kommer också ansvara för bland annat hantering av
informationsdisken och den allmänna driften. Vi söker därför dig som är organiserad, strukturerad och har god förmåga att koordinera.

Du och dina medarbetare kommer vara ansiktet utåt på mässan och de första många av besökarna möter, vilket innebär att det är viktigt att ni får alla att känna sig välkomna och sedda. Arbetet innebär även att driva en hållbar kultur där medarbetare och besökare på
mässan ska känna sig välkomna i en trygg miljö. Vi ser därför gärna att du också är utåtriktad och social. Inför mässan kommer du föra en aktiv kommunikation med projektgruppen och få vara en del av planeringen av mässan samt evenemangen inför den.

Antalet medarbetare vi söker till denna post är: 3 st

Är du en strukturerad problemlösare som känner att du är redo att axla en lite större roll innan och under Kontaktdagarna 2023? Då är spons- och bilkoordinator posten för dig!

Som spons- och bilkoordinator kommer ditt arbete innan mässan till största del handla om att ringa in spons samt ha koll på leveranser och ta emot leveranser av sponsrade produkter. Du kommer ansvara för att planera och schemalägga arbetet under mässan och kringliggande
dagar för medarbetarna under ditt ansvarsområde samt upprätthålla en god kommunikation före, under men också efter mässan. 

Under mässdagarna är du ansvarig för att alla
företagsrepresentanter kommer till och från mässan på ett smidigt och bekvämt sätt. Din främsta uppgift är att vara en länk mellan företagsvärdarna och chaufförerna samt att
koordinera arbetet med körningarna av företagsrepresentanter och se till att allt flyter på utan
problem. 

Du kommer även, tillsammans med de andra spons- och bilkoordinatorerna, vara högst ansvarig för alla övriga körningar och logistiska problem som kan tänkas uppstå under mässdagarna. Vi söker därför dig som är lugn och klarar av att jobba i stressiga situationer.

Du kommer även att medverka i uppbyggnaden och nedmonteringen av mässan. Som spons- och bilkoordinator har du fullt ansvar för chaufförerna samt för transportdisken där den mesta logistiken kring körningarna sköts. Eftersom du kommer att ha tillgång till bil är B-körkort ett krav för denna post samt krav på erfarenhet av manuell bil i stadstrafik.